czwartek, 13 kwietnia 2017

Wielkanocne pierniczki?! | ozdoby świąteczne

 Wielkanoc to czas, który kojarzy mi się bardzo radośnie. To czas pełen kolorów, głównie pastelowych. Nie może zabraknąć żółtego, zielonego i oczywiście świeżych, ciętych kwiatów. Najlepiej tulipanów. Na Wielkanoc zawsze przystrajam swój pokój w jasne kolory i wielkanocne ozdoby. Mam nadzieję, że Wy także dbacie o swoje wielkanocne ozdoby, że dekorujecie pokój, malujecie jajka i robicie inne twórcze rzeczy. Wiadomo święta wielkanocne to nie tylko jajka, kurczaczki i inne pomysłowe dekoracje. Dla mnie to przede wszystkim ważny czas ze względu na moją wiarę, ale jak wiadomo, nie każdy jest wierzący. To nic nie stoi na przeszkodzie, by wystroić swój dom bardziej wiosennie, a te święta są genialną okazją do tego. Dziś Wam pokażę kilka propozycji na wielkanocne ozdoby - zarówno jadalnych jak i nie. W komentarzach śmiało dajcie znać, co wy zrobiliście świątecznego, może podkradnę od Was jakiś pomysł ;).
 Zacznijmy od tytułowych pierniczków. Wielu z Was myśli, że pierniczki to stricte bożonarodzeniowy przysmak. Jesteście w błędzie! Pierniczki można robić cały rok, to świetny pomysł na prezent - czy na urodziny czy inne ważne okoliczności jak chrzest, komunia, ślub. Takie pierniki można pięknie przyzdobić i traktować jako ozdobę. Gdy zamkniecie je w pudełku z wieczkiem wytrzymają Wam naprawdę długo. Pierniczki oczywiście można zjeść, ja wolę najpierw nacieszyć swoje oko, dopiero potem ewentualnie swój brzuch. Poza tym pierniczki z lukrem są dla mnie odrobinę za słodkie. Ale Musicie przyznać , że wyglądają pięknie. Moja mama ma do tego talent:)
 Jeśli nie przepadacie za piernikami to mogę Wam polecić upieczenie kruchych ciasteczek i ozdobienie ich. Pamiętajcie, że zawsze jest alternatywne rozwiązanie!

A tak prezentują się spakowane pierniczki na prezenty dla bliskich:



Kolejna jadalna ozdoba to babeczka-baranek.
Babeczka-baranek ucieszy zarówno dziecięce jak i dorosłe oko. Wykonana jest z pianek marschmallow i marcepanu i innych ciekawych składników. Moim zdaniem ta owieczka jest urocza i z chęcią, bym ją przytuliła. Zobaczcie jak prezentuje się zapakowana na prezent:
Następna jadalna ozdoba to jajko-rzeżucha. A ja to zwię jajkiem-weteranem :D przeczytajcie dalej dlaczego. Na tym jajku widać rzeżuchę, która rośnie na gazie/ bandażu okręconym wokół styropianowego jajka. Gdy jeszcze nie było listków rzeżuchy, a było widać same jajko i bandaż to jajko wyglądało na poszkodowane w wojnie - owinięte w bandaż i mające małe ranki. Teraz wygląda cudownie!
Teraz najwyższa pora na "niejadalne" ozdoby. Pierwsza propozycja to jajka robione na szydełku. W dwóch w środku jest jajko akrylowe, a w jednym styropianowe. Powiedzcie, czyż nie wyglądają cudnie?
 Najwyższa pora, aby przedstawić Wam wstążkowe jajka wykonane przez moją mamę, zresztą jak większość ozdób z tego postu, ale ciii :D.
 I ostatnia propozycja to jajka zrobione metodą decoupage wykonane przeze mnie, jeszcze za czasów gimnazjum. Do ich wykonania potrzebujecie kleju, jajka styropianowego, serwetek i farbek.
Tak prezentują się moje propozycje wielkanocnych ozdób. Piszcie co o nich sądzicie. Mam nadzieję, że Wam się podobają. Koniecznie napiszcie mi, jakie Wy macie wielkanocne ozdoby. Ja Was zostawiam ze świątecznym wpisem i lecę szykować się na Triduum - zaczynamy maraton śpiewania - 3 dni Triduum i 2 dni świąt - będzie się działo!


Fotografia sposobem wyrazu

36 komentarzy:

  1. Ja z ozdób świątecznych posiadam świece w kształcie jajek w kolorze żółtym i zielonym oraz posadziłam trawkę w żółtych doniczkach. :) Pierniczki wyglądają przepysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O też posiadam te świeczki w kształcie jajek - żółte:) A trawka w doniczkach to super pomysł!

      Usuń
  2. Gdybym tylko miała cierpliwość do takich ciasteczek. Jestem manualnie do ... i to się raczej nigdy nie zmieni.Nacieszyłam wzrok Twoimi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie niestety nie robimy takich prześlicznych pierniczków :( A pomysł z rzeżuchą na jajku cudowny :D Muszę spróbować :D
    Ja pamiętam, że kiedyś robiłam ozdobne jajka styropianowe z cekinami :)
    Mój blog- wejdź, nie pożałujesz :) ♥♥♥

    OdpowiedzUsuń
  4. mniam, narobiłam sobie ochoty na ciasteczka!
    też zaraz zmykam na triduum, piękne ozdoby, wesołych świąt!:)

    malusiawerusia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale świetne!

    Zapraszam na nowy wpis! Koniecznie sprawdź, bo przygotowałam coś fajnego! :)
    ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM


    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba dla większości osób Wielkanoc jest niezwykle mile kojarzona. Piękne zdobienia!
    Życzę mile spędzonych świąt!

    Diamentowe myśli - klik

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszytsko jest piękne
    Zwłaszcza te pierniczki

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja kiedyś bardzo lubiłam robić wszelkiego rodzaju pisanki. :)

    mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię święta Wielkanocne, ale jakoś bardzo ich nie odczuwam ;)
    mój blog, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale pysznosci *.*

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. jejku jak to wszystko pięknie wygląda ;)
    pozdrawiam cieplutko xkroljulianx

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeeeej wszystko tak pięknie wygląda, że szkoda schrupać :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Jakie to wszystko jest piękne! Ja w tym roku się zaleniłam i nawet nie piekę mazurka... ;< To wszystko przez tą głupią pogodę!

    OdpowiedzUsuń
  14. piękne
    chciałoby się je schrupać

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepiękne dekoracje, najbardziej podobają mi się te pierniczki i jajka do zawieszenia :D A Baranek babeczka mistrz <3

    OdpowiedzUsuń
  16. Pierniczki to świetny pomysł, wyglądają ślicznie, zresztą wstążkowe jajka również:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne dekoracje, Wielkanoc zawsze kojarzy mi się z takim pastelowymi kolorami...

    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  18. świetne dekoracje , aż czuć święta u Ciebie :))
    http://stylishfashionbylu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. love this photos :)

    http://itsmetijana.blogspot.rs/

    OdpowiedzUsuń
  20. jak starannie zrobione te pierniki.. ale wygladaja smakowicie,nie moge sie napatrzec :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Great photos! So wonderful!
    Would you like to follow each other?
    Follow me on Blog and Google+ and I'll follow you back!
    www.recklessdiary.ru

    OdpowiedzUsuń
  22. Te pierniczki są przeurocze! ;) aż szkoda je zjeść ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Oj tak Twoja mama ma talent. Piekne pierniczki :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Takie ładne , szkoda zjadać :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Wow jakie śliczne pierniki! Idealna estetyka!:)
    Obserwuję i liczę na rewanż!:)
    Pozdrawiam:)
    http://zohanbloguje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Pierniczki wyglądają tak niesamowicie, że szkoda je jeść. Ale zapewne są pyszne. :D

    Mój blog <3
    Mój instagram <3

    OdpowiedzUsuń
  27. pieknie

    http://iamemilia.blog.pl/stop-pozarom-traw/

    OdpowiedzUsuń
  28. ślicznie wyszły! pewnie muszą być mega smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ale cuda :) Pierniczki aż szkoda jeść :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Te jadalne ozdoby wyszły Ci rewelacyjnie!!<3
    Przepięknie, ja z pewnością bym się ucieszyła gdybym takie dostała*-*

    www.justcleo.pl

    OdpowiedzUsuń
  31. cudowne <3
    Wesołych Świąt !

    OdpowiedzUsuń
  32. Cudowne pierniczki i piękne zdjęcia.

    wesołych ~!

    OdpowiedzUsuń
  33. bez świątecznych dekoracji nie wobrażam sobie żadnych świat ani większych imprez rodzinnych czy firmowych Dekoracje i dodatki dodają uroku i personalizacji każdej imprezie .
    Zdjęcia jak zwykle cudne i pzremyslane ;-)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Fotografia sposobem wyrazu , Blogger